10 pentru Hunedoara. Au ieșit din școală cu media 10. Pregătirea pentru viață trebuie să și-o asigure pe cont propriu

1643

10 pentru Hunedoara. Nu vor să plece, dar nici nu vor să se plafoneze într-o zonă moartă. Nu sunt supra-oameni, detaliu de care sunt conștienți și ei, dar au propriile păreri. Chiar dacă nu văd mediul în care trăiesc prin ochii pachetelor legislative sau rigorilor strategice vorbesc despre nevoile lor izvorâte din activitățile lor cotidiene. Nu epatează în patrioți, dar ar fi dispuși să ”investească în zona în care s-au născut”. Cei trei elevi din județul Hunedoara, admiși cu media 10 la liceu, Andrada Fița, Adriana Nițescu și Rareș Roșulescu, într-un dialog al comteporaneității cu reporterii Gazetei de Dimineață.

  1. Reporter GDD: La 15 ani ai finalizat un capitol din cartea vieții tale. Ce ai face tu pentru tinerii din Petroșani. De ce crezi tu că au ei nevoie?
Andrada Fiţa

Andrada FIȚA: Eu fiind o tânără din Petroșani, Valea Jiului, Petrila, cred că nu ne lipsește nimic, avem tot ce ne trebuie. Avem biblioteci, putem să ne informăm de oriunde, avem unde să ieșim, mi se pare ok.

Adriana Niţescu

Adriana NIȚESCU: Cred că tinerii din orașul nostru au nevoie de mai multe oportunități. Nu știu, oportunități de dezvoltare personală, cred. Orașul nostru nu oferă neapărat foarte multe opțiuni cu privire la timpul liber sau la ceea ce vor să facă, copiii mai departe, cum vor ei să se dezvolte. Eu aș avea nevoie de mai multe locuri unde să-mi petrec timpul, cu activități diverse. Nu știu, să pot să ies cu prietenii mei undeva într-un loc diferit pentru că nu avem foarte multe locuri unde să ne petrecem timpul. Mi-ar plăcea să fie un loc unde să avem activități recreative cumva pentru vârsta noastră, pentru că devine monoton să ieșim în aceleași locuri și să nu avem ce să facem neapărat.

Rareş Roşulescu

Rareș ROȘULESCU: Eu cred că tinerii din Petroșani au nevoie de un loc de muncă sau un trai mai bun, iar acest trai cred că ar putea fi unul mai ridicat dacă ar putea să se lege de lucrurile care sunt caracteristice Petroșaniului. Eu unul m-aș axa pe turismul care se poate dezvolta datorită zonei în care ne aflăm pentru că avem o zonă cu potențial ridicat. Adică putem să atragem turiști prin Parângul care se află aici lângă noi și putem să creăm stațiuni care ar putea să atragă turiști sau să ne axăm pe sporturile de iarnă, în special.

2. Reporter GDD: Rămânând cumva în zona județului Hunedoara, spune-mi dacă tu ai fi parlamentar, care crezi că ar fi problema cea mai gravă a județului nostru?

Andrada FIȚA: Nu neapărat a județului nostru, ci a întregii țări este că oamenii mediocri creează sisteme mediocre care consider că resping orice urmă de genialitate pentru că pur și simplu orele au început să putrezească, orele de școală, pentru că sunt prea multe activități care nu-și au rostul, cred eu. În timp ce putem să mergem să vizităm licee care oricum nu contează ce parchet au, cum sunt văruite. Contează ce cadre didactice sunt acolo, nu trebuie să mergem neapărat să vedem liceul. În timpul ăla am putea, de exemplu să facem ore de matematică, ceea ce am făcut și noi. Mi se pare ilogic să mergi să vizitezi un liceu de atât de multe ori. Noi am mers de trei ori să vizităm același liceu și mi se pare că sistemul începe să putrezească. Nu pot să schimbi atât de repede lucrurile, de pe o zi pe alta, dar dacă la putere sunt oameni inteligenți, oameni care știu ce trebuie pentru țara lor, pentru oamenii din țară, se poate, dar consider că nu prea sunt șanse.

Adriana NIȚESCU: Faptul că tinerii pleacă. Pleacă și nu se întorc înapoi. Că găsesc lucruri mai bune de făcut în alte locuri din țara noastră. Nu avem, legat de prima întrebare, nu avem oportunități de dezvoltare personală. Soluția ar fi să creăm, pe baza părerilor tinerilor, să avem și un sondaj prin care fiecare să-și spună părerea și de ce ar avea nevoie, și să încercăm să consturim încetul cu încetul nu o societate, o comunitate care să lucreze pentru tineri, în folosul lor.

Rareș ROȘULESCU: Cea mai gravă problemă cred că este plecarea oamenilor din zona asta. Pentru că orașul devine ușor-ușor mort, fără viață, iar oamenii nu mai au același impuls să muncească sau să ajute Petroșaniul să se dezvolte. Pleacă pentru că nu mai sunt atâtea locuri de muncă, nu mai sunt așa de multe diversități în zonă, iar fiecare om caută ceva benefic pentru el însuși.  Eu aș încerca, la fel ca la întrebarea anterioară să mă leg de ce avem noi în plus față de alte zone. Putem să ne legăm de turism, de munte sau de sporturile acestea de iarnă. Ori ne putem lega de minerit însă nu știu cât mai e capabilă să se dezvolte această ramură însă orice ar fi, trebuie să ne legăm de ceva care să atragă prin originalitate. Cred că ar fi un punct de plecare spre ceva mai important. Adică dacă parlamentarii sau oamenii care au putere în a dezvolta turismul ar începe să-l dezvolte, cred că ar putea atrage și alți oameni să vină, iar orașul sau Valea Jiului ar fi mai bine văzută și așa ar putea atrage și alți oameni sau ar face oamenii să rămână aici, cred eu.

3. Reporter GDD: Rămânem la Petroșani, rămânem la Valea Jiului și discutăm despre o problemă arzătoare aș zice astăzi, aici la noi, problema gunoaielor. Spune-mi, te rog cum ai rezolva această problemă dacă ai fi într-o poziție care ți-ar permite să iei decizii sau cum ai determina firma de salubrizare să adune gunoaiele?

Andrada FIȚA: Nu aș încerca doar dacă aș fi într-o poziție, pur și simplu chiar am încercat de când sunt mică, în fața blocului, chiar mai adun gunoaiele și le arunc la tomberon pentru că mi se pare oribil să ies din casă și să văd gunoaie pe jos și degeaba spun că nu-mi place dacă nu fac nimic pentru mediul meu așa că iau hârtiile altora și le arunc la gunoi. Nu trebuie să ai neapărat putere ca să ajuți mediul. Și dacă aș avea putere aș da și anumite legi, dacă aș fi cu puteri mai mari, dar cam atât pot să fac. Este suficient o singură persoană, doar că mai multe persoane ar ajuta mult mai mult mediul. Am încercat și cu prietenii mei să ajutăm mediul, dar nu poți convinge o persoană dacă ea nu vrea. Dacă ea se simte ok cu gunoaie pe jos, nu am ce să-i fac.

Adriana NIȚESCU: Nu știu dacă problema pornește neapărat de la firma de salubrizare, ci de la gândirea noastră, pentru că degeaba te duci să aduni gunoaiele dacă omul va veni înapoi și le va arunca. Trebuie să lucrăm puțin la mentalitatea noastră și să ne dăm seama că ceea ce facem se întoarce împotriva noastră. S-ar putea crea campanii de informare și un prim pas, în caz că nu se conștientizează, nu știu, nu neapărat amenzi, dar lucruri din care să rămână cu ceva. Spre exemplu să aibă două zile în care să trebuiască să facă ceva în folosul comunității dacă au aruncat ceva pe jos.

Rareș ROȘULESCU: Dacă aș conduce o firmă de salubrizare aș încerca să vorbesc cu cei de la Primărie să punem camere de filmat prin tot orașul. Ar fi benefic. Iar cei care nu aruncă gunoaiele la locurile amenajate sau aruncă mizeriile pe jos sau în natură eu i-aș amenda cu o sumă considerabilă, adică să-i facă să nu mai repete acest lucru, iar în rest cel mai important ar fi să amenajezi toate locurile publice cu locuri în care poți să arunci diferite lucruri. Totodată cred că trebuie să le arunci în locuri speciale, adică plasticul la plastic, sticla la sticlă. Din câte știu se pot refolosi unele materiale, deci ar fi și practic.

4. Reporter GDD: Spune-mi dacă tu ești interesat/ă de legile din România. Cum iei tu decizii? Cum analizezi legalitatea deciziei luate?

Andrada FIȚA: În primul rând stau și analizez situația de la un cap la celălalt, apoi văd ce soluții ar fi mai benefice pentru mine și pentru cei din jur și pur și simplu trec la treabă pentru că dacă stau și doar bat pasul pe loc nu rezolv nimic. Nu le cunosc foarte bine (legile- n.r) și nu sunt prea interesată, dar nu fac lucruri care cred eu că nu sunt în conformitate cu legea pur și simplu fac ce cred eu și ce cred este bine pentru mediu. Fac ceea ce mi se pare normal și încerc să ajut și dacă ajut nu pot să fac nimic rău.

Adriana NIȚESCU: Nu știu dacă eu personal sunt interesată pe mai departe de așa ceva, dar îmi place să ascult cumva și chiar dacă nu dau mai departe părerile mele, îmi place, în mintea mea, să creez ceva mai bun sau să mă gândesc ce îmbunătățiri ar putea fi făcute legilor și deciziilor luate. Nu le cunosc în detaliu. Nu m-am preocupat încă. Cred că orice tânăr ar trebui să cunoscă legile și tot ce este în jurul lui pentru că astfel poate să-și determine deciziile mai bine și să fie în cunoștință de cauză în caz că se întâmplă ceva.

Rareș ROȘULESCU: Până acum n-am fost foarte implicat sau interesat de legile din România. Nu pot să zic că am citit despre ele sau am luat la cunoștință vreodată ceva mai în amănunt decât știam până acum. Știu doar că e important să mă comport cum trebuie în societate și să nu încalc legile clare adică cele care sunt inventate de când lumea. Unele legi țin și de comportamentul tău ca cetățean și eu cred că alea sunt cele mai important de neîncălcat, iar celelalte pot reieși din legile de cetățean sau sunt, cum ai zis și tu legi pe care nu le cunoști și pe care trebuie să le iei la cunoștință.

5. Reporter GDD: Să vorbim puțin despre sistemul educațional. Spune-mi, te rog, dacă tu crezi că e nevoie de o anumită flexibilitate în programa școlară.  Poți să-mi spui de ce ore ai avea nevoie în mod obligatoriu și orele pe care ai trebui să le ai la alegere, care ar fi ele și în ce proporție?

Andrada FIȚA: În clasele primare, în I-IV, cred că ar ajuta mai mult niște ore de educație sanitară și începând cu clasa a V-a, până în clasa a VII-a, cred că ar fi benefice orele de educație fizică pentru recreere și în clasa a VIII-a, așa cum s-a făcut și anul acesta să se taie din orele de educație fizică și să se introducă mai multă matematică și română și engleză. Engleza consider că este foarte importantă, consider că este una din materiile cele mai importante pentru că, cu engleza poți să ai mai multe căi deschise, să te încadrezi în mai multe domenii, pur și simplu să crești din punct de vedere intelectual.

Adriana NIȚESCU: Fiecare dintre noi are pasiuni diferite și poate vrea să se îndrepte spre altceva și atunci de la o anumită vârstă, poate 12-13 ani e important să fie luate în calcul deciziile pe care vrea să le ia copilul și totuși să existe acea modalitate în care că apare ceva nou în mintea mea, sau vreau să mă îndrept spre altceva, să pot să o fac fără să fie prea complicat, pentru că până la urma urmei încă suntem în perioada noastră de dezvoltare și ar trebui să ne fie accesibile cât mai multe opțiuni. În caz că mie îmi place să fac ceva să pot să o fac la școală, să nu fiu nevoită să am ceva în plus față de școală, cât că îmi place, să nu trebuiască să-mi ocup tot timpul liber, plus să mai am și multe lucruri de făcut pentru școală. Da, sunt materii obligatorii. Trebuie să știm cum să ne comportăm în societate. Spre exemplu la matematică trebuie să știm cum să ne calculăm un buget, să ne ajutăm pe noi de informațiile acelea, dar există anumite lucruri pe care noi le facem la momentul de față și poate nu ne fac plăcere și ar putea fi înlocuite cu ceva la alegerea noastră. Ar trebui introduse cursuri de dans, de teatru… mai multă educație plastică pentru cei interesați. Poate pentru cei interesați de geografie mai multe ore de geografie, decât pentru ceilalți, sau de istorie, sau de literatură. Noi am avut în mod egal gramatică și literatură. Există persoane care sunt mai dedicate către literatură sau le place să citească mai mult și ar trebui intoduse astfel de ore.

Rareș ROȘULESCU: Neapărat trebuie să fie o flexibilitate în programa școlară pentru că sunt persoane care fac activități extrașcolare, iar acele persoane cred că ar trebui să fie înțelese de profesori și să le fie acordată o anumită înțelegere sau să nu-i penalizeze de fiecare dată când lipsesc la o oră. Totodată cred că fiecare ar trebui să se axeze pe un domeniu care-l atrage, asta însemnând la liceu însă în școala generală cred că este destul de ok ideea de a face fiecare materie în parte pentru a putea tu să te călăuzești pe un domeniu anume. Obligatorie ar trebui să fie matematica, în special, pentru că matematica nu ține de originea sau de țara în care trăiești, trebuie să faci neapărat limba ta maternă pentru că trebuie să știi să te descurci în societate, să vorbești corect și să poți să porți o discuție coerentă, iar totodată cred că e foarte important să faci alte limbi străine, cel puțin una sau două să le știi ca să le poți vorbi cursiv, iar materii importante, depinde de ce te atrage pe tine. Trebuie să știi din fiecare câte puțin – puțină geografie, istorie sau biologie însă dacă te atrage domeniul e important să le studiezi în amănunt. Am simțit că sunt prea multe ore de o anumită materie însă doar pentru că pe mine nu mă atrăgea acea materie sau pentru că eram ocupat cu tenisul și nu avusesem timp să învăț destul de mult la materia respectivă însă cred că altor copii le surâde ideea că sunt mai multe ore de acel fel. Nu pot să zic eu că sunt prea multe pentru că nu sunt eu foarte implicat în materia aia, nu mă interesează în mod special. Însă la liceu, nu știu cum este încă, dar sper să nu am această problemă să cred că sunt prea multe ore de un fel pentru că la liceu deja trebuie să te duci pe ceva ce-ți place să-ți găsești calea care te reprezintă. Cel puțin la liceu cred că ar trebui să fie un opțional destul de comun, pentru că din moment ce te-ai dus pe un profil anume, înseamnă că elevii de la acel profil au niște interese comune, iar opționalul ar trebui să difere de fiecare profil în parte. Dacă te duci, de exemplu la bio-chimie cum m-am dus eu, poți să faci un opțional de chimie în care poți să înveți ceva reacții între anumite substanțe care se găsesc în natură sau niște chestii care se pot aplica și în viața cotidiană.

6.Reporter GDD: Dacă tu ai fi directorul liceului la care mergi, spune-mi prin ce metodă ai alege ca să crești nivelul instituției de învățământ?

Andrada FIȚA: Cadrele didactice joacă un rol foarte important și în ultima vreme am observat că acestea nu mai au chef de ore. Unele cadre nu mai își dau interesul. Cel puțin la mine în școală sunt doar câteva cadre didactice care își dau cu adevărat sufletul pentru copii și chiar se străduiesc și nu neapărat pentru materia pe care o predau ci și lecții de viață – cum să-ți alegi un job, chiar cum să-ți deschizi o afacere, ce afacere să-ți deschizi în funcție de ce aspirații ai. Joacă un rol foarte important cadrele didactice și da, dacă aș fi director, aș propune ceva testări pentru cadrele didactice și chiar să ne spună elevii ce părere au despre dânsele. Aș verifica ce predau la ore, ce activități fac la ore, modul în care predau și ce părere au copiii despre ei.

Adriana NIȚESCU: În primul rând cred că aș căuta să fac mai atractive orele. Copiii să facă de plăcere, să fie ceva care să le atragă atenția la început și apoi să se intre în materie cumva. Să fie atenți la ora respectivă pentru că au auzit ceva care le va fi de folos și să fie atenți pe tot parcursul orei pentru că nu știu când vor afla acel lucru. Eu aș face poate un rezumat foarte interesant, aș pune niște întrebări legate de acel subiect care să-i provoace intrigă cumva elevului și aș purta un dialog cu acel elev. În loc să scriem atât de mult, eu personal învăț mai constructiv când se vorbește cu mine despre un anumit subiect.

Rareș ROȘULESCU: Cel mai important pentru noi e că ar trebui să realizezi concursuri sau întreceri între elevi pentru a-i putea stimula, trebuie oferite premii care să-i ajute, să-i intrige să intre în acel concurs, iar cel mai important e să fac concursuri care să fie apreciate de elevi, adică să fie pe placul lor. Să nu realizezi de exemplu un concurs de informatică dacă unui elev îi place biologia pentru că atunci sigur nu va da un randament maxim.

7. Reporter GDD: Crezi ca există un elev de 10 realmente? Te consideri atotștiutor? Este într-adevăr un elev de clasa a VIII-a, atunci când termină ciclul gimnazial supraplin de informație sau putem spune că sistemul e permisiv și atunci poți să ajungi ușor să fii un elev de 10?

Andrada FIȚA: La unele materii sistemul este foarte permisiv, cum ar fi muzică, desen, sport, pentru că nu cred că sunt atât de talentată la muzică încât să am media zece doar că profesorii sunt mai îngăduitori și pur și simplu ne dau note pentru că participăm la ore. Dar da, la matematică, la română, la engleză, la biologie, da, pot spune că sunt de zece pentru că muncesc foarte mult acolo și știu. La celelalte nu pot spune că sunt un talent și nu pot spune că, chiar merit zece din punct de vedere al talentului meu. La muzică, desen, materiile astea mai puțin importante zic eu, nu excelez, cum am un coleg care chiar excelează și chiar își merită notele la muzică desen, materiile astea, doar că dacă ne compari pe mine și pe el nu suntem la fel și avem aceeași medie și nu mi se pare atât de corect, dar nu am ce să fac. Eu aș da note pe merit. Dacă aș fi în locul profesorului, aș da note pe merit. Dacă văd că, copilul chiar nu are voce, nu-l condamn, nu-i scad doar că văd că se străduiește, văd că-și dă silința, că vrea să învețe, că se străduiește.

Adriana NIȚESCU: Eu personal nu cred că sunt supra, atotștiutoare pentru că, cu cât înveți mai mult îți dai seama că știi mai puțin, există mult mai multe informații pe care le poți învăța și nu pot să zic că știu sau îmi aduc aminte tot ce am învățat pe parcursul anilor, pentru că există informații pe care le-am învățat atunci și nu am mai avut nevoie de ele, sau nu le-am mai folosit. Și atunci consider că am rămas exact cu lucrurile de care am nevoie, care m-au atins pe mine cumva în momentul respectiv și pe care le-am folosit în continuare. Consider că școala în mare parte îți dezvoltă inteligența, nu inteligența emoțională. Și atunci poate te-a pregătit pentru viață dintr-un anumit punct de vedere, dar din alt punct de vedere ai nevoie și de alte lucruri pe care școala nu ți le oferă în acel mod. Eu nu am învățat la școală poate cum să mă comport când văd pe cineva pe stradă, nu știu, o situație de bulling, sau orice altceva. Au existat anumite ore în care ni s-a vorbit despre acest lucru, dar nu s-a insistat pe această parte și atunci nu mi s-a devoltat partea aceea de curaj oarecum ca eu să pot interveni sau să știu cum să intervin în cel mai corect mod.

Rareș ROȘULESCU: Eu nu mă consider un elev de zece. Zece curat. Nu consider că am atâtea informații în toate domeniile ca să fiu un elev de zece. Consider că un elev poate să fie de zece, doar că ar fi foarte încărcat, ar fi supra-încărcat de informație. De exemplu nu sunt un talent la muzică, dar am 10. Un copil foarte talentat la muzică nu are 10 la matematică dacă nu ştie. Aici trebuie lucrat.

8. Reporter GDD: Revenind la Petroșani, la Valea Jiului, ce afacere ți-ai deschide aici?

Andrada FIȚA: Aș investi în scop caritabil pentru copiii săraci care nu-și permit. De exemplu acum e vară, toată lumea merge la mare, la ștrand, poate chiar la munte și unii copii poate nu-și permit așa că aș deschide un bazin pentru copii și pentru bătrâni și aș încerca dacă nu să deschid aici un bazin să încerc să obțin de pe litoral cazare, sau ceva fonduri pentru copii să vadă și ei marea.

Adriana NIȚESCU: Cred că un centru pentru tineri, despre care eu vorbeam la început, în care tinerii să poată avea activități diverse și să aibă cum să învețe lucuri noi și totodată să poată alege ceea ce vor să învețe.

Rareș ROȘULESCU: Cred că aș face o bază de tenis pentru că e lucrul care îmi place mie cel mai mult și aia e cel mai important, să faci ceea ce-ți place. Plus că prin chestia asta aș atrage și copiii la sport, pentru că aș preveni obezitatea și chestiile astea care țin de sănătate, plus că este și o afacere care ar putea aduce și un venit destul de însemnat, de mare.

9. Reporter GDD: Dacă ai câștiga un milion de euro ce ai face cu ei?

Andrada FIȚA: În primul rând aș încerca să văd ce goluri mai sunt prin familia mea și să le umplu pe acelea în primul rând. Apoi, cu banii, chiar m-am uitat zilele acestea la televizor – foarte mulți copii cu cancer și bătrâni care suferă de boli crunte și puținul acela l-aș dona lor, nu m-aș gândi la mine pentru că am tot ce îmi trebuie.

Adriana NIȚESCU: Cred că i-aș investi nu neapărat în orașul nostru dar eu sunt o persoană, sincer, care nu vreau să plec din țara mea, eu nu vreau să plec neapărat de aici pentru că mie îmi place orașul meu și vreau să-l văd crescând cu noi. Poate în dezvoltarea turismului cumva, în dezvoltarea tinerilor.

Rareș ROȘULESCU: Aș aștepta până aș face optsprezece ani pentru că nu știu dacă e legal acum să investesc într-o afacere și cred că aș pune bazele unui teren de tenis, aș încerca să fac o bază mai frumoasă, mai ieșită din comun care să aibă tot ce are nevoie să aibă – restaurant, hotel sau și chestii care țin de lux ca o piscină sau un centru spa care ar putea la rândul său să atragă și turiștii către Petroșani sau copiii către sport.

10. Reporter GDD: Unde te vezi peste 10 ani?

Andrada FIȚA: Tind să cred că voi fi un programator, vreau să urmez facultatea din Cluj, de Matematică și Informatică și vreau să fiu un programator, un specialist în IT, dar nu știu exact ce ramură a IT-ului. Mă voi hotărî pe parcurs. Poate aș vrea să fac studiile în străinătate, să mi le aprofundez, dar cred că și în România se poate foarte bine. Sunt foarte mulți oameni care își dau interesul să te învețe foarte multe lucruri. Dacă aș studia în străinătate, cu siguranță m-aș întoarce. Pentru că nu-mi las țara, după cum am vorbit mai devreme la toate întrebările am răspuns că țara asta are nevoie de ajutor și ce ajutor pot să ofer țării mele dacă eu chiar plec, o părăresc? Așa că rămân aici orice ar fi. Încerc să adun îmbunătățiri și să le pun în practică aici.

Adriana NIȚESCU: Multă lume mă întreabă asta și eu răspund mereu cu nu știu pentru că am trecut printr-o perioadă în care mi s-au schimbat părerile foarte mult și am luat foarte multe întorsături cumva, eu, ca și pasiuni, ca și gândire cumva și chiar nu știu în momentul ăsta. Îmi place să fac foarte multe lucruri și nu știu unde mă va duce viața, pe ce parte o voi lua. Aș pleca pentru studii pentru că aici probabil nu aș avea posibilitatea să mă dezvolt pe partea pe care o doresc, dar mi-ar plăcea să mă întorc aici. Pentru că a rămas în inima mea. E locul unde am copilărit. Am vizitat și alte locuri și mereu sunt cu gândul la casă.

Rareș ROȘULESCU: Grea întrebare… Sincer să fiu, nu mă declar un om care iubește Petroșaniul, județul Hunedoara sau chiar țara mea. Nu pot să zic că îmi place în mod special sau că sunt un patriot desăvârșit însă nu pot să zic nici că nu-mi surâde ideea să rămân în țară. Totuși cred că mai benefic pentru mine ar fi să-mi continui studiile după liceu în altă țară, iar dacă mă atrage țara mea sau dacă vreau să mă întorc să-mi iau un loc de muncă sau să lucrez pentru și în țara mea. Cred că ar trebui să se schimbe tot Guvernul. Să vină oameni cu idei noi care să poată să creeze ceva în țara asta, să ia totul de la capăt, să nu se mai ia după ideile astea monotone care se întâmplă în țară și să facă ceva nou, ieșit din comun. Aia e cel mai important, aia atrage oamenii, turiști și plus că dezvoltă și nivelul țării cred. Momentan cred că m-aș stabili într-un oraș mai mare. Am observat că-mi plac aglomerațiile astea urbane în care sunt multe meserii sau o grămadă de oameni, de oportunități însă totodată cred că ar fi și un lucru interesant să încerc eu să dezvolt zona asta de Petroșani, de Valea Jiului, în primul rând pentru mine, ca să știu eu că am încercat să fac ceva care să ajute țara asta sau zona asta.

A consemnat Bianca HOLOBUŢ

Comenteaza

Comenteaza