CÂT TREBUIE SĂ STĂM LA SOARE PENTRU O DOZĂ OPTIMĂ DE VITAMINA D

20

Expunerea la soare este o sursă importantă de vitamina D, pentru că soarele furnizează lungimi de UVB benefice, necesare corpului pentru menținerea unui nivel optim de vitamina D. Odată absorbită cantitatea suficientă de lumină de la soare, corpul se va opri din producerea de vitamina D, datorită unui mecanism de autoreglare. Expunerea la lumina directă a soarelui trebuie făcută pe perioade scurte de timp, pentru a produce vitamina D3.

Persoanele cu tenul deschis la culoare au nevoie de doar 10-20 de minute pentru a-și acoperi necesarul de vitamina D, în timp ce persoanele cu un ten mai închis au nevoie de mai mult timp petrecut la soare.

În cazul unei expuneri prelungite, e bine să fie folosită o cremă solară naturală de bună calitate. Când razele UVB intră în contact cu suprafața pielii, aceasta va produce un derivat de colesterol, care va produce, la rândul său, vitamina D3.

Vitamina D3 are nevoie de până la 48 de ore pentru a ajunge în sange. Dacă faci duș imediat după expunerea la soare riști să înlături vitamina D3 formată pe piele, diminuând, astfel, beneficiile expunerii la soare.

E demonstrat ştiinţific că la persoanele obeze nivelul de vitamina D este unul extrem de scăzut. Grăsimea ţine pe loc vitamina, căreia nu îi dă voie să ajungă în organism şi să-şi facă treaba.

Nu este totuşi evident dacă obezitatea este un factor pentru lipsa de vitamina D sau invers. Însă un studiu restrâns arată că persoanele care adoptă un stil de viață sănătos şi iau în paralel vitamina D pot slăbi mai uşor şi mai rapid.

Sursa: Eurodiet România

Lucian Ispas

Comenteaza

Comenteaza