6 reguli pe care sa le respecti la masa de Craciun ca sa nu faci indigestie

381

Perioada sarbatorilor de iarna aduce, pe langa cadouri si multa voie buna, mese pline cu bucate si un adevarat festin pentru papilele gustative.

Partea mai putin buna este ca mesele pline cu fripturi, sarmale, carnati si cozonaci aduc cu ele indigestii, crampe si balonari. Daca vrei sa nu infrunti astfel de probleme, este bine sa tii cont de sase reguli esentiale pentru o digestie usoara:

Ce este indigestia

Indigestia este un termen general care descrie disconfortul resimtit la nivelul stomacului. Nu este o afectiune in sine ci o serie de simptome, printre care balonarea sau greata. Chiar daca indigestia este o problema de sanatate frecventa, se poate manifesta diferit de la persoana la persoana.

De multe ori, indigestiile nu sunt serioase si le poti recunoaste dupa urmatoarele simptome:

– ai senzatie de balonare
– ai senzatie de greata
– ai crampe
– te confrunti cu eructatii (ragait)
– ai senzatia ca stomacul sta sa pocneasca de cat de plin este

Deoarece unele indigestii te pot trimite direct la spital, este bine sa le previi prin luarea unor masuri in timpul mesei de sarbatori.

Masuri simple impotriva indigestiei

Este mai bine sa previi, decat sa tratezi, asa ca daca nu vrei sa strici bucuria sarbatorilor cu o indigestie, urmeaza aceste sfaturi:

Ananasul, fructul minune pentru sanatatea ta. 5 beneficii pe care nu le stiai!

1. O felie de ananas sau kiwi proaspat

Cand stii ca urmeaza sa iei o masa imbelsugata, cu preparate grele, pline de grasimi, este bine sa ai intotdeauna in frigider un ananas proaspat. La scurt timp dupa masa, consuma 1-2 felii de ananas, iar digestia va fi ameliorata, gratie bromelainei regasite in fruct. Acelasi efect de usurare a digestiei o au si fructele kiwi. In rest, incearca sa nu consumi fructe in timpul mesei sau imediat dupa masa, intrucat ingreuneaza digestia.
2. Ajutor de la un supliment digestiv

Suplimentele alimentare digestive pe baza de enzime si saruri biliare nu ar trebui sa-ti lipseasca din casa sau din geanta de sarbatori, mai ales daca stii ca urmeaza sa mananci mult. Aceste suplimente imbunatatesc digestia si elimina disconfortul cauzat de o posibila indigestie.

Cum te ajuta iaurtul sa ai un abdomen plat! Scapa de burta

3. Mananca un iaurt

Pentru a-ti usura digestia si a combate rapid starea de indigestie, consuma un iaurt. Acesta contine bacterii probiotice care refac flora digestiva si normalizeaza tranzitul intestinal, astfel incat sa te simti din nou bine.

4. Ai grija la combinatiile alimentare

Unul dintre motivele pentru care faci indigestie este faptul ca ajungi sa combini alimente care au timpi diferiti de digerare. Incearca sa eviti sa combini carnea cu garnituri grele, cum ar fi cartofii. Incearca in schimb sa o mananci cu salata.

De altfel, legumele nu ar trebui sa-ti lipseasca de pe masa de sarbatori, deoarece ele ajuta organismul sa scape mai usor de grasimile saturate pe care le ingerezi.

4 modalitati simple prin care sa iti imbunatatesti alimentatia

5. Evita sucurile carbogazoase

Sucurile carbogazoase consumate in timpul meselor copioase te fac sa inghiti foarte mult aer. In combinatie cu un consum mare de alimente, nu ar trebui sa te mire ca iti simti stomacul umflat.

6. Bea alcool cu moderatie

Este indicat sa eviti consumul de alcool in timpul mesei, deoarece provoaca indigestie si impiedica asimilarea substantelor nutritive.

Ele.ro

Comenteaza

Comenteaza