Am fost şi am văzut: Șoseaua de centură a Petrilei – finalizată mai mult de jumătate

108
de Corneliu BRAN

Finalul lucrării va fi la 30 noiembrie anul curent. Odată cu asfaltarea centurii oraşului Petrila, va fi gata şi împrejmuirea perimetrului fostei Mine Petrila.

Nici mai mult nici mai puţin decât 12 camioane de tonaj greu pline ochi cu asfalt au fost turnate joia trecută pe unul din tronsoanele şoselei de centură a Petrilei, sub coordonarea atentă a celor din cadrul SNÎMVJ Petroşani, societatea care se ocupă printre altele şi de reabilitarea acestei căi rutiere ce va deveni foarte importantă în viitorul apropiat pentru petrileni. Reamintim că vorbim de o lucrare de peste 1,9 milioane de lei, ce cuprinde şi împrejmuirea perimetrului fostei mine Petrila.
Întâmplător sau nu, am fost prezenţi exact în momentul când primele două camioane treceau podul spre şoseaua de centură, iar lucrătorii şi utilajele se aflau în aşteptarea asfaltului, angajaţii fiind dornici să încheie „socotelile” cu covorul asfaltic până la Mina Petrila, pe o distanţă de câţiva zeci de metri de la podul de care am vorbit.
Odată cu lucrările de la finele săptămânii trecut, de la directorul tehnic al SNÎMVJ, Petru Drăgoescu, am aflat că circa 60% din lucrările de asfaltare a şoselei de centură sunt gata, urmând ca până la 30 noiembrie să fie totul finalizat, împreună cu montarea gardului împrejmuitor, lungimea totală a drumului fiind, reamintim şi acest lucru, de 3.974 metri.
„Legat de gardul împrejmuitor perimetrului fostei exploatări miniere, deja s-au montat stâlpii pe jumătate din perimetrul total. La drum, graţie ultimelor lucrări, avem circa 60% din şosea asfaltată. Primul tronson P4 este cam gata, fiind turnat inclusiv stratul de uzură. Tronsonul P3 este cam la fel ca şi P4, doar că acolo mai trebuie de executat o corecţie pe o lungime de vreo 300 de metri. Tronsonul P2 din zona minei  este asfaltat până în marginea Jiului, dar acolo mai avem de asfaltat o parcare. În fine, tronsonul P1, ieşirea înspre Dărăneşti, urmează să o reabilităm cu covor asfaltic integral de-acum înainte. Ca o concluzie, cam pe vreo 2,3 km de drum este turnat covor asfaltic, aici vorbind atât de stratul de bază, cât şi de stratul de uzură. A se reţine că lucrarea se face conform tuturor regulilor de bază, adică se toarnă câte 5 cm de strat de baz, alţi 5 cm covorul de uzură şi alţi 5 cm suportul de uzură. După perioada de execuţie a lucrărilor se fac carote, ca să vedem exact care este calitatea lucrării executate. De reţinut şi aspectul – şi trebuie spusă această chestiune fiindcă e importantă – că rigolele de scurgere a apei au fost executate de către administraţia publică locală, noi neavând treabă cu acest lucru”, ne-a declarat Petru Drăgoescu.

 

 

 

Comenteaza

Comenteaza