DISTRIBUIȚI

Fiecare dintre noi trece prin suisuri si coborasuri, insa cateodata coborasurile ne coplesesc si ne apropiem de un atac de panica. Starile astea de anxietate sunt un mix intre griji, stres si tiparuri de gandire nesanatoase.

Cu toate acestea, adeseori cand ne simtim nelalocul nostru, anxietatea poate sa nu aibe nimic de a face cu gandurile noastre, ci mai degraba cu biochimia corpului nostru sau chiar mancarea pe care tocmai am inghitit-o. Asadar, daca este cazul, pe langa respiratia sistematica si alte obiceiuri pe care le avem ca sa combatem starile de anxietate, putem sa ne punem cateva intrebari, iar daca raspunsul este da, aflam sursa problemei mai usor.

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Citeste si Cum scapam de anxietate

1. Esti obosit sau racit?

Lipsa de energie sau starea de boala functioneaza ca un catalizator pentru anxietate. In primul rand pentru ca ajuta la crearea unei reactii impotriva stresului pentru a se lupta cu boala, iar in al doilea rand pentru ca ne afecteaza functiile cognitive. Astfel ne simtim anxiousi, lipsiti de concentrare si chiar avem dificultati in a lua decizii. Incearca sa-ti scazi un pic standardele si sa lasi task-urile cognitive pentru cand iti mai revii.

2. Ai baut alcool aseara?

Alcoolul se joaca urat cu sistemul nostru nervos si chiar cu nivelurile de neurotransmitatori, cum ar fi serotonina si dopamina. Nici nu trebuie sa suferi de anxietate ca sa te simti prost dupa o betie

3. Cum stai cu glicemia?

Diabeticii simt instant cand le scade glicemia, insa nu toti oamenii sunt la fel. Cu toate astea, unii oameni sunt mai sensibili la scaderile glicemice ale sangelui. Ce-i de facut? Mananca ceva sanatos si nu, nu trebuie neaparat sa fie dulce sau plin de zahar.

Am pus o poza asta ca sa-ti mai ridicam moralul.

4. Ai vreo lipsa de nutrienti?

Pune un X in dreptul fiecarui nutrient pe care-l ai la nivel normal:

  • Complexul de vitamine B
  • Acizi grasi tip Omega-3
  • Selenium
  • Potasiu
  • Magneziu
  • Zinc

Toate acestea joaca un rol important in functiile sistemului nervos si al neurotransmitatorilor si s-a demonstrat faptul ca defientele lor sunt direct legate de anxietate. Nu te apuca sa iei suplimente de capul tau, insa. Viziteaza un nutritionist, eventual fa-ti niste analize.

 

5. Ai baut cafea sau ai mancat zahar recent?

Cafeaua si zaharul ne cresc ritmul cardiac si hiperstimulare, ceea ce poate duce la o stare de anxietate pentru unii indviizi. Ai mai mare grija la etichete si la ce consumi.

Bea niste apa si incearca sa te relaxezi. Inspira pe nas, expira pe gura. Iti vei reveni mai usor.

Oana Dorobantu

http://www.dietetik.ro/

Comenteaza

Comenteaza