DISTRIBUIȚI

Se ştie: vara este sezonul salatelor, iar ce altă salată este mai iubită de noi toţi decât cea care constă în combinaţia clasică de roşii cu brânză? Dar cât de indicată este salata de roşii cu brânză daca ne dorim să slăbim?

Un lucru e cert: dacă roşiile încă nu se găsesc din abundenţă în dieta ta, ar trebui să începi să le consumi cât mai des cu putinţă, în special în lunile de vară!

Motive sunt nenumarate: aceste fructe (pentru că roşia este un fruct, nu o legumă) au un conţinut foarte mare de licopen, care protejează AND-ul celular şi diminuează riscul de cancer, în special de cancer la plămâni (aviz fumătorilor activi/ pasivi!); roşiile conţin vitaminele A, B, C, E si K, protejează organismul de efectul radicalilor liberi, îmbunătăţesc vederea, reglează tensiunea arterială şi scad nivelul de colesterol, protejează sănătatea sistemului osos (conţin şi cantităţi semnificative de calciu şi magneziu), întăresc sistemul imunitar şi contribuie la asimilarea mai bună a fierului în organism.

Mai mult, roşiile sunt extraordinare într-o cură de slăbire întrucât scad pofta de mâncare diminuand nivelul de grelină, au un conţinut mare de apă şi fibre, iar din punct de vedere al caloriilor, o roşie medie are în jur de 20 calorii.

Dar, în combinaţie cu brânza, mai putem spera ca acul cântarului să ne facă o surpriză plăcută?

Roşiile – fructe din categoria “acide”, însă cu mai putin zahăr – pot fi combinate cu orice legume verzi, dar şi cu alimente bogate în proteine sau grăsimi sănătoase, cum ar fi brânza, nucile sau avocado. Acest lucru pare să contrazică regula conform căreia nu trebuie să consumam fructele acide cu proteine, dar branza si nucile nu se descompun atât de repede, astfel riscul de a fermenta fiind diminuat.

Pe de altă parte, roşiile nu trebuie consumate împreuna cu alimente cu conţinut mare de amidon (cum ar fi cartoful, porumbul sau orezul alb).

În concluzie, combinaţia de roşii cu branza pare a fi ideală pentru eliminarea kilogramelor în plus, dar trebuie să ţinem cont de câteva mici aspecte.

De ce roşiile cu brânza îngraşă?

în principal, din două motive: primul ar fi acela că brânza este un aliment bogat în grăsimi, iar alături de roşii poate fi consumată în cantităţi mari pe toata perioada sezonului; cel de-al doilea motiv este că, de cele mai multe ori, o salată de roşii cu brânză este însoţită de ulei şi de pâine din plin!

Ce putem face: putem alege brânzeturile cu un conţinut scăzut de grasime şi de sare (cum ar fi branza cottage/ perlute) si, daca ne dorim intr-adevar sa slabim, trebuie sa renuntam la painea alba si sa consumam, in cantitati mici, paine integrala atunci cand simtim nevoia. Si-atunci, vom avea masa perfecta pentru silueta!

sursa: obiectiv.info

http://oradetimis.oradestiri.ro/

Comenteaza

Comenteaza