Cu toate că are cele mai multe drumuri asfaltate, / Petrila are un minus tot la infrastructura rutieră

368
de Alina PIPAN

În ultimii 10 ani, la Petrila s-au investit bani mulți în infrastructura rutieră. Este unul din punctele forte ale Petrilei. Are 67 kilometri de drum, dintre care sunt asfaltați 40 de kilometri. Însă, dacă ne raportăm la Planul Strategic de Dezvoltare Socio-Economică, valabil până în 2019, observăm că din 5 obiective majore 3 rămân neîndeplinite.

Jurca mai are 3 obiective de transport propuse în strategia de dezvoltare
În Planul Strategic de Dezvoltare Socio-Economică care s-a realizat pentru a satisface necesitățile cetățenilor și pentru soluționarea problemelor de natură economică au fost trecute următoarele obiective: reabilitarea și semnalizarea străzilor, realizarea drumului 709 K Petrila – Lunca Florii – Aușelu – Alba, realizarea drumului de centură, modernizarea drumului Cimpa – Voievodul, amenajarea unor spații de parcare. Drumul spre Cimpa – Voievodul a fost modernizat, s-a lucrat intens și la reabilitarea și modernizarea străzilor. La Petrila mai sunt de asfaltat însă multe străzi de pământ și pietruite, unele dintre ele urmând să vadă asfaltul anul acesta. Centura Petrilei rămâne un obiectiv neîndeplinit, a cărei reabilitare rămâne la mâna Ministerului Energiei. Drumul 709 k Petrila – Lunca Florii – Aușelu – Alba este un drum de legătură ce oferă o rută interesantă, care se dorește a fi exploatat turistic, pentru că zona Lunca Florii – Aușelu se dorește a fi una agroturistică, care să ofere spații de cazare și locuri pitorești de vizitat. Dar pentru ca acest obiectiv să fie atins trebuie dezvoltată infrastructura de servicii și transport.
Un alt punct deficitar al strategiei de transport sunt parcările rezidențiale. Acestea sunt cele mai utilizate parcări în oraș, dar și cele mai puțin dezvoltate. La Petrila ar mai fi nevoie de alte 100 de parcări rezidențiale pentru a face față nevoilor populației. Acest obiectiv, pentru a fi atins, ar trebui să înghită 350.000 de euro, prețul maxim evaluat.
Mai lipsește Petrilei planul de mobilitate urbană pentru eficientizarea traficului rutier și pistele de biciclete pe care și le-au dorit și Păducel și Jurca, dar de făcut nu le-a făcut nimeni.

Supraîncărcarea traficului din oraș ar putea fi rezolvată prin implementarea Green Line
La Petrila, Aninoasa și Uricani implementarea Green Line în forma actuală aduce numai beneficii, până la costuri de întreținere. Studiile dovedesc că cele trei orașe au deja o infrastructură rezonabilă pentru implementarea Green Line, niciunul nu are nevoie de investiții majore. În plus, amplasarea stațiilor de capăt și intermediare din aceste orașe oferă cetățenilor posibilitatea de a circula mai ușor și mai ieftin.
Pentru a parcurge ruta Petrila Republicii – Petroșani Unirii, cu automobilul personal, este nevoie de 13 minute, chiar dacă sunt doar 8 kilometri de parcurs, însă pe acest tronson viteza cu care se circulă este de doar 36 de km pe oră. Însă cei mai mulți petrileni care vin la Petroșani coboară în centru. În materie de transport problema Petrilei este alta, se ajunge greu în oraș din Cimpa – Răscoala și de la Jieț. Cei mai mulți din aceste zone vin cu mașina personală și aglomerează parcările sau străzile din oraș. În momentul de față până la Cimpa se fac 4 transporturi zilnic, până la Jieț – 8.
Green Line-ul propune realizarea stației de capăt în zona Podului Răscoala, pe un teren liber, de 2700 mp, care momentan nu este cuprins în PUG. Această linie va scăpa Petrila de răspunderea pe care și-a asumat-o în Planul de Acțiune pentru Energie Durabilă al orașului Petrila, anume de a înființa un sistem de transport public local și achiziționarea mijloacelor de transport în comun cu consumuri reduse.
Vor fi realizate, pe lângă stațiile de așteptare, alte două stații de întoarcere, în zona Căprioara și la Jieț. Astfel, orice persoană care vrea să ajungă din Cimpa în Petrila se poate urca în autobuz, coboară lejer în centru, sau merge mai departe până la Petroșani. În plus, pentru Jieț s-a creat o rută specială.
Stația de capăt pentru traseele de transport public pe care vor opera vehiculele ecologice va conține fiecare o clădire care va deservi atât utilizatorii, cât și prestatorii de servicii de transport public, amplasată pe o platformă racordată la peroane de îmbarcare-debarcare. Stațiile de capăt vor fi amplasate astfel: Uricani – Valea de Brazi, Aninoasa – Mină, Petrila – Pod Răscoala.

Comenteaza

Comenteaza