Interes mare pentru județul Hunedoara la Târgul de Turism al României

176

Județul Hunedoara se bucură de un mare interes la Târgul de Turism al României. Directorul Agenției de Dezvoltare Economico-Socială Hunedoara, susține că interesul vizitatorilor pentru standul județului Hunedoara este mai mare decât la edițiile trecute. Se așteaptă astfel ca numărul turiștilor ce ajung în județ să crească și în acest an. Și, pentru a-i și ține în județ, sunt pregătite și pachete turistice de până la o săptămână.

Hunedoara, redescoperită

Interesul pentru standul turistic al Hunedoarei arată că românii și nu numai, redescoperă această zonă.

”Suntem foarte mulțumiți. Sunt mai mulți vizitatori decât în edițiile trecute. Au trecut pe la standul nostru, al Hunedoarei, chiar și patru ambasadori cu care am stabilit vizite clare în județ. Suntem siguri că numărul celor care va vizita județul va crește. Și anul trecut am înregistrat o creștere a turiștilor”, a declarat, pentru Gazeta de Dimineață, Radu Barb.

Oferta hunedoreană de la Târgul de Turism al României este una vastă. De la turism de aventură, la turism itoric sau religios. Hunedoara are peste 300 de obiective ce merită vizitate. La târg accentul s-a pus pe numai 30, din toate zonele județului.

Sarmizegetusa, punctul de atracție

Fosta capitală a Daciei reprezintă punctul de interes pentru cei ce vizitează standul județului Hunedoara.

Radu Barb spune că toți sunt interesați de situația de la Sarmizegtusa Regia. Poate interesul este determinat și de ultimele acuzații ale ecologiștilor care spuneau că se defrișează pădurea, iar copacii au fost trași peste monumente.

”Există un interes deosebit pentru Sarmizegetusa, din toate punctele de vedere. Și toți spun că la vară vin să o viziteze”, completează Radu Barb.

Sarmizegetusa nu este însă singurul obiectiv promovat.

Sunt șase desk-uri pe fiecare zonă etnografică, la care se adaugă un stand principal. Sunt promovate inclusiv stațiunile montane din Valea Jiului. Iar această zonă beneficiază la târg de promovare și din partea unor agenți economici ce și-au suportat singuri costurile de participare.

Vin, dar să și rămână

Reprezentanții ADEH spun că scopul principal este acela de a atrage turiștii și de a-i face să rămână mai multe zile în județ.

Astfel că, pe lângă broșurile de prezentare ale obiectivelor turistice, ADEH pune la dispoziția celor interesați și hărți interactive ale județului cu trimitere prin QR code la site-ul HunedoaraTurism și oferte turistice cuprinse între 5 și 7 zile. Inclusiv oferte de Paște.

”Obiectivele din județ prind foarte bine. Cele mai multe persoane ce au trecut pragul standului nostru și au pus întrebări despre ofertele turistice au de la 30 de ani în sus”, completează Radu Barb.

Emisiuni de promovare a județului

Directorul ADEH susține că și media națională e interesată de oferta turistică din județul Hunedoara. România International va face două emisiuni în județ, una legată de investiții în economie și cealaltă pe turism.

Turismul poate deveni sectorul principal de activitate

Potențialul turistic al județului Hunedoara este imens. Turismul ar putea deveni principalul sector economic. Dar pentru asta trebuie să recupereze anii pierduți.

Serviciul turistic din ADEH are abia un an de când a fost înființat. S-au făcut anumiți pași, s-au pus la punct anumite detalii, însă decalajul față de alte județe trebuie recuperat. Turismul va crește însă în județ.

”Tot timpul de va descoperi ceva în acest județ. Avem cetăți, avem încă obiective îngropate, avem Castelul Corvinilor și Cetatea Devei, avem biserici, trasee turistice, monumente, pârtii de schi. Important este să învățăm de la județele cu tradiție în turism, precum Maramureșul, Brașovul, Sibiul, Alba”, susține Radu Barb.

Mesajul cu care Hunedoara s-a prezentat la Târgul de Turism al României este „Milioane de ani de povești și legende”.

Mihaela Mihai

Comenteaza

Comenteaza