Ideea de turism în Valea Jiului nu poate să rămână o Fata Morgana. Termenul în sine și-a pierdut însă, pentru localnici, valența morfologică. Pe alocuri și pe cea stilistică. Zona Văii Jiului reprezintă în realitate un tablou eterogen. Unul ascuns bine însă de ochii privitorilor. Și l-au ascuns exact cei care ar trebui să se implice în așezarea exponatelor în toate vernisajele care pot evidenția potențialul de aici. 

Stațiunile de munte sunt populate natural în sezonul rece.  În restul anului, Valea Jiului – cu întreaga salbă montană și cu toate bogățiile naturale, culturale și istorice – zace în anonimat. Un anonimat căruia i se aude ecoul în partea socio-economică a acestei regiuni a județului Hunedoara. Cu toate acestea, responsabilii nu intenționează să iasă din zona de confort. Rutina și nepăsarea, individualismul și egoismul, răutatea și amatorismul împiedică Valea Jiului să-și materializeze potențialul.

Dincolo de sezonul rece, când zona nu mai reprezintă un punct  natural de atracție, activitatea turistică este redusă aici. Chiar spre zero. Investitotrii în sectorul turistic pun astfel lacăt pe afaceri până iarna următoare. Tot mecanismul montan intră de altfel în adormire deși investițiile din bani publici în stațiuni au fost costisitoare și ar trebui amortizate.

Nu oferi, nu primești. Turismul își cere drepturile

Afacerile în turism nu pot fi reduse doar la locații cu condiții de cazare și mâncare bună. Aceste facilități pot fi găsite în orice zonă din România și nu numai. Originalitatea ofertei și calitatea serviciilor ofertate trebuie să fie respectate pentru a deveni credibil pe piața turistică. Orice turist răspunde favorabil unor pachete care corespund nevoilor lor. Această rețetă a avut succes, în această vară, la Hotel Rusu, în Parâng.

 Când aduci marea la munte, 700 de kilometri distanță, ești mulțumit că ai pus o piatră la temelia turismului! – Cristian Tamaș

Turism personalizat. Pachetul destinat familiilor cu copii a adus marea la munte

Pe modelul caută soluții, nu invoca scuze.

”Distanța față de Valea Jiului nu mai reprezintă o piedică pentru nimeni dacă oferta este una atractivă. Pachetul destinat familiilor cu copii a adus realmente marea la munte. Știți că circula o vorbă pe aici pe la noi: ”atunci când aduci marea la munte, vara, poți spune că ai ofertat corect din punct de vedere turistic”. Am făcut schimb de turiști. Hunedorenii au mers la mare, constănțenii au venit la munte. Oferta noastră i-a a atras și au cumpărat acest pachet. Au știut de la bun început ce cumpără. Copiii au fost cuprinși într-un program destinat lor, cu activități diverse. Părinții au avut și ei câteva activități comune cu copiii, în rest s-au simțit în concediu”, a explicat, pentru Gazeta de dimineață, omul de afaceri Cristian Tamaș, acționarul de la Hotel Rusu.

Pachetele destinate familiilor cu copii au fost atractive nu numai pentru cei din Constanța. Familii din București, Bacău, Argeș, Timiș, Dâmbovița, Dolj, Ilfov au fost atrase de oferta din această vară.

Potențial în turism scos la lumină

”Potențialul montan, dar și cel al serviciilor din Valea Jiului corect selectate nu poate fi pus la îndoială. Trebuie doar să-l prezentăm turiștilor. Odată veniți aici, oamenii doresc să se întoarcă. Acesta a și fost feedback-ul clar din acest an. Și nu numai. În general, clienții noștri revin. Iar noi venim și vom veni cu oferte noi, cu inițiative și pachete inedite. Așa încet-încet vom reuși să demonstrăm că zona Văii Jiului poate reprezenta un loc extraordinar de a-ți petrece concediul, vacanța. Nu numai pe timpul iernii”, a mai spus Tamaș.

Acționarul de la Rusu admite că inerția este mare, că lupta chiar cu propriii angajați care sunt suprasolicitați odată cu diversificarea programului este o mare provocare. Dar merită din plin, spune el.

”Trebuie să existe un început. Trebuie să vedem partea plină a paharului. Dar pentru umplerea lui e nevoie de implicare. Nu e suficient să înțelegem doar unii, toți trebuie să gândim în direcția dezvoltării. Zona devine puternică economic dacă oferim calitate și credibilitate. În acest mod crește forța economică a Văii Jiului. Și asta își dorește orice om, stabilitate și confort socio-economic”, mai spune Tamaș.

În ultimele luni, la Hotel Rusu au avut loc mai multe activități destinate copiilor. În grădina hotelului, copiii au avut ocazia să călărească sau să se joace la aer curat. Și ziua de 1 Iunie a avut program special la poalele Parângului. Hotelierul susține că în acest mod aduce și comunitatea la munte. Localnicii sunt și ei vizați de pachetele de turism. Unul local.

 

Comenteaza

Comenteaza