DISTRIBUIȚI
de Corneliu BRAN
Dacă în mandatul legislativ anterior au tot existat discuţii în Consiliul Local Petrila pe marginea aprobării organigramei şi statutului de funcţii pentru aparatul de specialitate al primarului, ajungându-se în câteva rânduri până la respingerea sau amânarea proiectului, anul acesta lucrurile au decurs mai liniştit.
De data aceasta a existat doar o singură problemă, rezolvată şi ea imediat, legată de desfiinţarea Compartimentului Activitatea Consiliului Local, ceea ce ar fi însemnat trecerea consilierului juridic I Gabriela Sirop, în cadrul Compartimentului Juridic Contencios, supravizat de juristul Toma Vărgatu.
Imediat ce s-a pus în discuţie proiectul, consilierul local Gheorghe Bobar (cel care a fost amendat de instanţă cu 45 de milioane lei vechi pentru conducere sub influenţa alcoolului – n.r.) a fost primul care a luat cuvântul. Acesta a specificat apăsat că nu este de acord ca de la consiliul local să lipsească de-acum înainte un jurist specializat, care să ofere consultaţii juridice consilierilor locali ori de câte ori este nevoie: „Consider că este dreptul dumneavoastră, însă am sesizat un aspect care am văzut că a dispărut. Consiliul local avea un jurist, acum văd că acel jurist dispare. Pe parcursul a 10 ani de când sunt în consiliu, eu am apelat la acest jurist, ca şi alţi consilieri, ori de câte ori am simţit nevoia să o fac. Orice s-ar zice, cei mai mulţi dintre noi avem alte meserii – ingineri, profesori, medici, oameni de afaceri sau mai ştiu eu ce – şi nu cunoaştem întotdeauna toate chichiţele legislaţiei, tot ce apare în domeniu, interpretarea sau alte lucruri legate de partea juridică, de aceea trebuie să avem un jurist al nostru. Am venit la primărie în multe rânduri să consult un jurist şi poate, domnule Vărgatu, nu eraţi. Atunci mergeam însă la juristul consiliului local şi mă edificam asupra problemei. Nu sunt de acord cu acest lucru”.
Primarul Ilie Păducel i-a răspuns primarului: „Domnul jurist a spus că nu mai e nevoie de jurist la acest compartiment şi că îl trece la Compartimentul Juridic, unde este un volum mai mare de muncă. Eu sunt de acord cu rămânerea lui, dacă aşa consideraţi dumneavoastră consilierii”. Apoi a intervenit juristul Toma Vărgatu, care a motivat această trecere prin faptul că este nevoie de jurist acolo unde volumul de muncă este mai mare. Degeaba. Doinţa Bălănesc a motivat că s-a interesat la toate primăriile şi „în afară de Aninoasa, toate consiliile locale au un jurist”.
„Mai încet domnilor din administraţie, când faceţi această schimbare, fără măcar să ne consultaţi înainte în consiliul local, pur şi simplu ne lezaţi, doriţi să ne tăiaţi din aripi”, a spus în stilu-i caracteristic şi consilierul Ţurcaş.
După încă o încercare a juristului Toma Vărgatu, consilierul I. Temneanu a intervenit: „Până la urmă ne faceţi o propunere… Solicitaţi reaşezarea unor posturi. Eu propun să rămână în organigramă cum era până acum, consilier juridic al consiliului local”.
Tot consilierul Temneanu a adus discuţia şi de numărul în creştere a organigramei, de la 133 la 149, deci cu 16 posturi. Primarul Păducel i-a răspuns că nu e obligatoriu ca toate cele 16 posturi să fie umplute cu personal. „Dar e bine dacă putem să avem de rezervă, au fost ani când aveam nevoie pe un post sau altul de funcţionar şi n-aveam în organigramă acele posturi. Se remunerează 16 persoane în plus dacă se fac angajări, dacă nu, nu…”.
Până la urmă consilierii au spus că votează proiectul, dar cu o singură condiţie: să fie lăsat acolo unde era şi până acum postul de jurist care să deservească în exclusivitate consiliul local. Cum primarul a fost de acord, până la urmă şi juristul Toma Vărgatu, proiectul a trecut în unanimitate de voturi, cu jurist cu tot.
Ca urmare a modificărilor survenite în fişele posturilor, prin preluarea şi redistribuirea unor activităţi în cadrul compartimentelor instituţiei, dar şi datorită vacantării unor funcţii, au avut loc şi câteva permutări sau înfiinţări de posturi, cele mai spectaculoase schimbări având loc în cadrul Serviciului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă (unde s-au înfiinţat două funcţii de conducător autospecială, două funcţii de servant pompier, o funcţie de muncitor calificat şi o funcţie de muncitor necalificat) şi în cadrul Serviciului Public de Poliţie Locală (care acum are stabilită 27 funcţii publice, Compartimentele „Dispecerat”, „Monitorizare” şi „Pază Bunuri” s-au desfiinţat şi au fost trecute la Compartimentul „Dispecerat Monitorizare şi Pază Bunuri”).

Comenteaza

Comenteaza