Petrila – Baru / Dovleacul, între tradiţie şi postmodernism…

251

Intre Şcoala Gimnazială „I.D. Sîrbu” Petrila şi Şcoala Gimnazială Petros-Baru există un parteneriat educativ. 

Recurs la tradiţii…
Argumentul acestui parteneriat este bine definit: „Ţinând cont de provocările lumii contemporane şi de influenţa sărbătorilor de import asupra elevilor, ne-am propus să valorificăm tradiţia românească şi importanţa cunoaşterii semnificaţiei şi importanţei dovleacului în cultura noastră românească. În contextul unei societăţi care se schimbă, parteneriatul educaţional devine o prioritate a strategiilor orientate către dezvoltarea educaţiei româneşti. Parteneriatul educaţional urmăreşte transformarea reală a elevilor în actori principali ai demersului educaţional, urmărindu-se atingerea unor obiective de natură formală, informală, socio-comportamentală”.
Mai concret, protagoniştii acestui proiect sunt clasa a II-a A de la şcoala din Petrila (cadre didactice: Liliana Gheban şi Veta Dogaru) şi clasa a I A de la şcoala din Petros-Baru (cadre didactice: Claudia Chirilă, Greta Negru şi Aurelia Mihăilescu).  În acest parteneriat mai figurează şi primarul comunei Baru, Daniel Răducanu.
Doar dovleacul…
În acest proiect, dovleacul este „personajul principal”: Dovleacul – în literatură; Dovleacul – plantă medicinală; Dovleacul – şedinţă foto; Dovleacul – artă, creaţie, îndemânare; Dovleacul – artă culinară. Marţi elevii din Petrila erau în febra pregătirilor… Micii „actori” – cu indicaţii de regie, videoproiector, microfon, gesturi, intonaţii – repetau o scenetă. Pe una dintre mese, tronau nişte dovleci. Adevăraţi… Celelalte mese, un fel de spaţiu expoziţional, erau pline de schiţe, desene, colaje.
Sărbătoarea dovleacului…
Mâine, la Baru, va avea loc „Sărbătoarea dovleacului”, adică întâlnirea şcolilor partenere (şi o întâlnire sat-oraş), cu momente artistice, expoziţii, evaluări, degustări, voioşie, copilărie…
Şi cum Ziarul Văii Jiului este partener media la acest proiect, vom reveni în ediţiile următoare.

 

de Ionel Zmau

Comenteaza

Comenteaza