DISTRIBUIȚI
de Corneliu BRAN
Porţiunea de drum de lângă lacul din Jieţ, de pe DN 7A, unde au fost alunecări de teren care au pus în pericol siguranţa rutieră, le dă din nou bătaie de cap autorităţilor locale petrilene, dar, mai ales, constructorilor firmei din Sibiu care se ocupă de reabilitarea acelui segment. 
Constructorul ameninţă cu plecarea
În plin proces de reabilitare a şoselei, nu doar natura, cu aceste ploi de toamnă, a făcut ca problema apei infiltrate în zona lucrărilor şi pericolul alunecărilor de teren să revină. Şi latura materială reprezintă o problemă. Constructorul este total nemulţumit de suma de bani primită pentru lucrare, considerând că proiectantul e de vină, soluţia tehnică găsită de acesta costând firma de construcţii sibiană mai mulţi bani decât s-a preconizat. Una peste alta, am aflat că reprezentanţii constructorului au ameninţat zilele trecute că-şi vor retrage oamenii şi vor părăsi lucrarea în aceste condiţii. Ion Tudor, şeful secţiei de pe DN Gorj, spune că aşa ceva nu este posibil „pentru că s-a făcut o licitaţie şi s-a semnat un contract”. Oricum, şi doar faptul că ameninţă în acest mod, gestul constructorului este unul de care trebuie să se ţină cont.
Păducel – nemulţumit de constructor
Primarul Ilie Păducel a confirmat nemulţumirea financiară a constructorului: „Din cauza ploilor, nu reuşesc să stabilizeze zona. Se pare că constructorul este şi nemulţumit cu suma licitată. A spus chiar că renunţă la lucrare, deoarece nu poate să stabilizeze drumul cu soluţia pe care a dat-o proiectantul, că toată lucrarea costă, de fapt, mult mai mult. Ne-au trimis chiar şi o adresă, că nu se încadrează în bani… Părerea mea este că o dată ce au licitat şi au semnat contractul n-au cum să mai dea înapoi”.
Prefectul spune că nu-i bai
Prefectul judeţului Hunedoara, Sorin Vasilescu, ne-a declarat: „Sunt nişte chestiuni tehnice pe care vi le pot da doar cei de la CNADNR, sau chiar primăria, în mod special primarul Petrilei. Cunosc problemele, dar situaţia nu este una foarte gravă. Dacă se întâmplă ceva, atunci în termen de 24 de ore ei trebuie să facă un raport operativ. N-am primit aşa ceva până acum”.
Poziţia lui Ion Tudor de la CNADNR 
În fine, am luat legătura şi cu omul care monitorizează atent toate lucrările de pe DN 7 şi pe cele de pe Defileul Jiului şi care este şi cel care răspunde dacă termenele de lucrări nu sunt respectate şi de calitatea lucrărilor. Tot Ion Tudor ne-a explicat şi ce probleme tehnice au reapărut, dar şi care este situaţia constructorului: „Nu putem vorbi chiar de alunecări de teren… Sunt, de fapt, nişte ochiuri de apă subterane care încurcă lucrările. Dar nu este apă de izvoare, să fim înţeleşi. Mai degrabă este apă de la conductele care aprovizionează Petroşaniul. Acolo în zonă, din forajele făcute s-a constatat că nu sunt izvoare, ele există, dar sunt mai jos, înspre lac. Şi totuşi nouă ne apare apă, ceea ce înseamnă că ea vine de la conductele respective. În orice caz s-a luat prima măsură: pe drumul asfaltat circulă maşini doar până în 3,5 tone, iar pe variantă maşinile de mare tonaj. În privinţa constructorului, o firmă din Sibiu, să ne înţelegem foarte clar: nu noi am licitat, el a licitat! S-a semnat şi un contract… Nici nu ţin minte numele firmei… Realizaţi că şi eu sunt supărat pe el dacă nu ţin minte numele firmei! Dar asta nu înseamnă că oamenii nu-şi fac treaba, sau nu şi-o vor face din ştiu eu ce supărări… Ei trebuie să respecte contractul. Normal că pe parcursul unor lucrări mai apar şi situaţii neprevăzute, cum e şi cazul de faţă, dar se găsesc soluţii tehnice rapide şi se trece peste ele. Acolo este un diriginte de şantier foarte bun, dl. Ion Andriţoiu, sper să nu se supere că-i spun numele, un om cu experienţă de 35 de ani la drumuri, omul care a făcut podul peste Jiu la Tg-Jiu, om care a avut lucrări grele. De aceea, nici nu-mi fac griji când ştiu că Ion Andriţoiu este acolo şi ştiu că se va trece şi de acest moment. Am avut întâlnire şi cu constructorul şi cu proiectantul… Acum, ca de obicei, constructorul vrea mai mult… ca la piaţă… dar, repet, s-a licitat, s-a semnat un contract de bunăvoie, se ştiau datele, condiţiile. Asta e. Un an şi şase luni este parcă termenul, dumnealor trebuie să se încadreze. Dacă nu, o să facem ce am făcut şi în Defileul Jiului, o să stăm, cum am stat şi acolo, şi o să-i punem să lucreze cum se lucra pe vremea lui Ceauşescu. E adevărat, ca să mai şi glumim puţin, că atunci nu venea să stea unul cu pixul… venea unul care la brâu avea altceva… În concluzie, ca să închei, au apărut nişte situaţii imprevizibile, au fost nişte discuţii cum se mai întâmplă pe şantier, dar lucrarea continuă fără doar şi poate. Licitaţia a fost făcută la regională. Ei au depus oferta, ei au hotărât limita preţului, iar diferenţa nu e mare. Sunt şi nişte procente în plus prevăzute, prin care pot să încaseze şi mai mult, dar nu foarte mult,
într-adevăr. Totuşi, e ceva în plus, însă nu oricum şi nu la întâmplare. Părerea mea este că nu vor ieşi în pierdere, asta dacă nu sunt mână spartă. Dacă sunt mână spartă şi fac cheltuieli aiurea, atunci Dumnezeu să mă ierte…”.
Apa nu e de la conducta de alimentare 
Costel Avram, directorul general al S.C. Apa Serv Valea Jiului. S.A., s-a arătat preocupat de rezolvarea acestei probleme arătându-şi toată disponibilitatea de a colabora la elucidarea misterului apei, chiar dacă aceasta nu provine de la conductele Apa Serv: „Măsurătorile efectuate de lucrătorii noştri au constatat că apa de-acolo nu are clor, deci nu provine din conducta noastră. Cum se explică şi faptul că sunt acolo probleme numai când plouă? Deci, e altceva. Dacă domnii de la drumuri şi constructorul doresc, vom relua măsurătorile şi analiza situaţiei, împreună cu dumnealor, nicio problemă”.
Vom urmări în continuare ce se va întâmpla cu secţiunea de drum km 103 de pe DN 7A…

 

Comenteaza

Comenteaza