Green-line de la Petrila la Uricani

225

Studiul de fezabilitate pentru transportul ecologic din Valea Jiului va fi modificat și completat astfel încât această variantă de transport în comun să fie aplicabilă de la un capăt la celălalt al Văii Jiului, adică de la Petrila la Uricani, pe o singur traseu. Asta pentru că inițial s-au propus două rute: Petroșani Uricani și Petroșani-Petrila.

 Conducerea Consiliului Județean Hunedoara și reprezentanții Primăriilor Petrila, Petroșani, Vulcan, Aninoasa, Lupeni și Uricani s-au întâlnit, marți, pentru a discuta pe marginea proiectului green-line ce ar urma să fie implementat în Valea Jiului. În urma discuțiilor, s-a decis că se poate face transport ecologic în Valea Jiului pe o singură rută care să acoperea toată zona.

”Pentru transportul ecologic în Valea Jiului, s-a decis modificarea şi completare Studiului de Fezabilitate în sensul unificării traseelor Petroşani-Uricani şi Petroşani-Petrila, astfel încât să funcţioneze o singură linie „verde” între Petrila şi Uricani, cu depoul la Vulcan. De asemenea se are în vedere identificarea unor soluţii de conectare a călătorilor din Oraşul Aninoasa la linia Petrila-Uricani”, susțin reprezentanții Consiliului Județean Hunedoara.

Potrivit surselor citate, în perioada imediat următoare consultantul va face o serie de analize de trafic urmate de întâlniri cu reprezentanţii municipalităţilor din Valea Jiului pentru stabilirea traseelor, a staţiilor și a punctelor de întoarcere.

Tot în cadrul aceleiași întâlniri s-a discutat și despre green-line-ul dintre Deva și Hunedoara. Și în acest caz -a decis modificarea traseului propus iniţial în Studiul de Fezabilitate, astfel încât să fie evitate suprapunerile cu liniile de transport public local din Municipiul Deva, precum şi construirea depoului în Municipiul Hunedoara în zona Hăşdat pe un teren ce va fi pus la dispoziţie de către autoritatea publică locală.

Potrivit CJ Hunedoara, refacerea studiilor de fezabilitate trebuie realizată până pe data de 15 mai.

”După refacerea Studiilor de fezabilitate, (având ca termen 15 mai 2015), şi publicarea ghidurilor de finanţare pentru accesarea fondurilor europene nerambursabile, autorităţile publice locale implicate vor alege forma de asociere eligibilă respectiv prin Acord de asociere sau constituirea unei/unor asociaţii de dezvoltare intercomunitară (A.D.I.) pentru realizarea în comun a proiectului de dezvoltare şi de gestionare a transportului public de persoane în judeţul Hunedoara”, mai spun reprezentanții instituției județene.

Consiliul Judeţean Hunedoara are în intenţie identificarea unor surse de finanţare a unui Plan de Mobilitate Durabilă la nivelul judeţului Hunedoara, care să devină cadrul suport al proiectelor de transport urban de călători ce urmează a fi propuse la finanţare prin Programul Operaţional Regional pentru perioada 2014-2020.

Reprezentanții CJ Hunedoara susțin că principalele obiective ale Planului de Mobilitate Durabilă sunt:facilitarea accesului tuturor la locurile de muncă şi la servicii, reducerea poluării, a consumului de energie, îmbunătăţirea siguranţei şi securităţii, reducerea costurilor de călătorie, obţinerea unei mobilităţi urbane, creşterea atractivităţii zonei şi a calităţii mediului înconjurător.

 

Mihaela MIHAI

Gazeta de dimineata

Comenteaza

Comenteaza