Primim la redacţie / Meseria – brăţară de aur

298
de Ziarul Vaii Jiului
În prima jumătate a lunii noiembrie la Şcoala Gimnazială Nr. 6 Petrila s-a derulat un proiect educaţional deosebit: „Meseria – brăţară de aur”. Iniţiat de către bibliotecara Raluca Cocolan, sprijinită îndeaproape de directoarea Coculeana Zorilă şi directoarea adjunctă Daniela Gaier. Cea mai importantă acţiune, o întâlnire cu invitaţi de diverse meserii, a avut loc joi, 13 noiembrie.
Încă de la cele mai fragede vârste, copiii sunt atraşi, chiar fascinaţi în anumite situaţii, de meseria practicată de părinţi, apropiaţi sau vedetele preferate, expri­mându-şi admiraţia şi intenţia de a îmbră­ţişa aceeaşi meserie când vor creşte mari.
Prin intermediul activităţilor propuse în acest proiect, coordonatorii şi partenerii lor încearcă să conducă copiii cât mai aproape de „miezul” unor meserii, aducând în faţa micuţilor persoane ce lucrează în diferite domenii – care să prezinte aspectele caracteristice profesiei respective – sau vizitând cu copiii diverse locuri de muncă şi prezentându-le ceea ce este specific unor meserii prin intermediul mijloa­celor didactice. Au colaborat cu succes: Şcoala Gimnazială Nr.6 Petrila (bibliotecar Raluca Cocolan, profesor Monica Clemente, profesor Dia Stoica, profesor Carmen Giurgiu),
Grădiniţa cu Program Normal şi Prelungit Nr. 1 (profesor educ. Catinca Turcu, profesor educ. Marcela Meraru, profesor educ. Maria Preda), Poliţia Petrila (comandant – comisar–şef Ovidiu Zaharie, prin serviciul de proximi­tate şi serviciul rutier), Asociaţia Naţională Cultul Eroilor „Regina Maria” – Subfiliala Petrila (col. Adrian Ronai şi lt.col. Florin Koller), dl. inginer minier Mircea Cocolan de la Mina Livezeni, asistenta medicală Lucia Teodosiu şi dl. Neculai Alexandrescu de la S.V.S.U. Petrila.
Proiectul s-a bucurat de un real succes, şcolarii şi preşcolarii – asistaţi de o parte dintre părinţi -, au purtat un dialog deschis cu invitaţii despre specificul unor meserii, despre avantajele, dezavantajele sau riscurile inerente, s-a stimulat implicarea familiei în derularea activităţilor, s-au format şi dezvoltat abilităţile de relaţionare şi comunicare a tuturor celor implicaţi.
Momentul care a înregistrat un real succes, chiar dacă emo­ţiile au fost mari, a fost o prezentare a meseriilor de către micuţii preşcolari, echipaţi corespunzător meseriilor pe care le reprezentau.
Considerăm că asemenea acţiuni de orientare profesională ar fi foarte utile şi celor din clasele terminale care sunt puşi în situaţia de a-şi alege un drum în viaţă.
I. ARON

Comenteaza

Comenteaza