DISTRIBUIȚI
de Corneliu BRAN
Bucata de drum naţional care leagă Petroşaniul de la intersecţia de pe strada Maleia şi până la Jieţ a intrat şi în acest început de an în discuţie, alunecările de teren survenite în urmă topirii zăpezii făcând ca drumul să se lase. Din această cauză, la sesizările şoferilor şi ale localnicilor, autorităţile locale petrilene au sesizat conducerea drumurilor naţionale din Tg.-Jiu despre acest lucru şi despre faptul că pe acest drum s-ar putea produce incidente nedorite dacă nu se iau măsuri. 
Proiectul de consolidare există
Cei anunţaţi s-au deplasat în teren săptămâna trecută şi în această săptămână. La faţa locului au venit directorul Tudor, specialişti, prefectul Sorin Vasilescu şi primarul Ilie Păducel. De asemenea, zilnic, atât şeful poliţiei locale din Petrila, Gheorghe Bogeanu, cât şi administratorul public al Petrilei, Ciprian Preda, se deplasează la Jieţ pentru a vedea cum stau lucrurile, comunicând apoi, pe cale ierar­hică acest lucru.
Pentru lămurirea situaţiei am luat legătura cu Ion Tudor, şeful de la Drumuri Naţionale, filiala Tg-Jiu.
„La km 103, acolo unde este alunecarea de teren, am fost chiar astăzi, 21 ianuarie, cu un inginer specialist de la noi de la drumuri, ca să vedem ce soluţii tehnice cât mai rapide există şi ce se poate face cel mai bine. Astăzi n-a fost prima zi când am ajuns acolo sau când am discutat de această situaţie. Am mai avut zilele trecute discuţii şi cu domnul prefect şi cu domnul primar, constatând împreună această situaţie, dar şi faptul că, totuşi, alunecările de teren continuă. Ce pot să vă spun şi ce pot să-i anunţ pe cetăţeni şi pe şoferi este faptul că proiectul de lucrări este făcut şi a primit avizul că este bun. Mai sunt de obţinut alte câteva avize, astea sunt procedurile legale şi n-avem ce face. Joi, 22 ianuarie, vom face şi o informare la regională, către domnul director general. După care urmează să se facă următorii paşi în vederea începerii lucrărilor imediat cum timpul permite. Sigur, va fi nevoie şi de o licitaţie pentru această lucrare, dar noi sperăm să ne mişcăm foarte repede. Trebuie să vă mai spun că despre această bucată de drum şi despre situaţia alunecărilor de teren din zonă se ştie de anul trecut, când au mai fost
probleme, fapt pentru care pentru bugetul de anul acesta s-au alocat bani pentru proiectul de care v-am spus”, ne-a declarat Ion Tudor.
Limitare de tonaj
Până la lucrarea în sine, şeful de la Drumuri Naţionale, filiala Tg-Jiu, ne-a detaliat şi măsurile ce vor fi luate imediat, astfel încât să nu existe probleme legate de trafic şi, mai ales, accidente: „Am vorbit azi şi cu domnul primar, am discutat şi cu şeful poliţiei locale, astfel încât şeful de district merge din nou şi repoziţionează semnele cu limitarea de tonaj la 3,5 tone, pe porţiunea de drum respectivă, iar pe varianta de drum neasfaltat, care merge în paralel cu drumul, vor putea circula maşinile care depăşesc 3,5 tone. Drumul nu va fi închis, va fi doar limitare de tonaj, maşinile mici putând trece liniştit. Noi vom monitoriza drumul zilnic, la două trei-zile se vor deplasa acolo şi ingineri de specialitate care vor putea constata situaţia, iar dacă lucrurile se vor agrava vom lua alte măsuri. În acest sens, domnul primar ne-a promis că ne ajută. Zilnic oameni din primărie sau de la poliţia locală se vor deplasa la faţa locului şi vor monitoriza şi dumnealor, în paralel cu noi, situaţia”.
Drumul până în judeţul Vâlcea?
Dacă această porţiune de drum naţional de la Jieţ are finanţare fermă pentru reparaţii şi consolidări de maluri, inclusiv tot ce ţine de lucrările calate de acest tip de problemă legată de alunecările de teren, porţiunea de circa 20-21 de kilometri ai DN 7A rămaşi, care străbate Cheile Jieţului până sus pe plai, la limita judeţului Hunedoara cu judeţul Vâlcea, nu se ştie nici acum, la început de an, dacă va fi reabilitată şi dacă va primi covor asfaltic integral. Conform declaraţiei lui Ion Tudor, licitaţia de lucrări s-ar fi efectuat în toamna anului 2014. Numai că la momentul actual şeful de la Tg-Jiu, care ştie tot ce mişcă-n judeţul nostru în materie de drumuri, nu are cunoştinţă dacă drumul va fi asfaltat sau nu (nici de celelalte lucrări care ţin de consolidare de maluri, podeţe, canale de scurgere a apei etc.)!
Noi nu am înţeles prea bine: dacă s-a făcut licitaţia 
în toamna 2014 de ce nu dă drumul CNADNR din pri­măvară la lucrări? Sincer. Dar poate înţelegeţi dumneavoastră, cititorii, ceva… Iată declaraţia lui Ion Tudor: „Staţi un pic! Una este DN 7A, tot drumul până la limita de judeţ, în sensul reabili­tării şi modernizării şi alta porţiunea de drum de la Jieţ, unde e vorba de acele alunecări de teren. Să nu se confunde. Nu vă pot răspunde la întrebarea dumneavoastră, dacă anul acesta se modernizează şi reabilitează tot drumul sau nu, pentru că nu s-a primit o înştiinţare clară în acest sens. Dar din ce ştiu, acest drum este pus şi el pe listă în acest an. Ştiu că licitaţia e ţinută şi s-a declarat câştigătorul, probabil mai multe aflaţi după ce va fi gata bugetul Companiei de la şefi, că în materie de bani şi buget pentru drumuri eu nu am să vă dau prea multe informaţii deoarece nu le deţin”.
După cum a venit acest răspuns, fireşte că nu Ion Tudoar este de vină, însă tare ne e că şi anul acesta CNADNR mai fentează o dată Valea Jiului, la fel cum o face de ani de zile cu acest drum, dar şi cu centura Petroşaniului sau cu porţiunile de drum pline de gropi dintre Lupeni şi Vulcan. Lucrări pentru care nu se găsesc, an de an, bani pentru un covor asfaltic integral. Un asfalt turnat integral, din Petroşani, de pe centură şi până la Câmpu lui Neag ar rezolva, pentru ani buni de-acum înainte, problema gropilor şi a cârpiturilor, care costă, dacă adunăm toţi anii de când se lucrează aşa, mai mult decât o lucrare integrală! Miliarde şi zeci de miliarde de lei aruncaţi de la an la an pe apa Jiului! Dar cine să audă toate astea, când, la două luni după inaugurare, bucata de autostradă spre Sibiu e plină de cratere?!

 

Comenteaza

Comenteaza