DISTRIBUIȚI

peron-696x392

A pierdut procesul cu CFR – şi nu pentru că nu ar fi avut dreptate, dar magistraţii au considerat că nu are calitate procesuală – dar nu vrea să lase lucrurile aşa. Viorel Pascu, fost consilier local la Petroşani, este decis să meargă din nou în instanţă pentru ca “poarta de intrare în Petroşani” să capete aspectul pe care îl merită.

Viorel Pascu, fostul consilier local de la Petroşani care s-a luptat doi ani cu CFR pentru ca Gara Petroşani să intre în reparaţii, este decis să continue lupta. Va merge din nou în instanţă alături de avocatul care l-a reprezentat pro bono, Daniel Tomescu, de data aceasta în calitate de simplu cetăţean, fără să facă nicio referire la vreo calitate publică avută. Asta pentru că prima dată instanţa nu i-a dat câştig de cauză şi nu pentru că nu ar fi avut dreptate în ceea ce reclama, dar s-a considerat că nu are calitate procesuală.

“Cei cărora le pasă de ce se întâmplă în municipiul Petroşani şi în general în Valea Jiului şi care cunosc demersul meu în instanţa pentru a obţine în Staţia CF Călători Petroşani, pentru cetăţenii acestei Vai, minimum de utilităţi şi servicii la care legea ne dă dreptul, mă abordează cu păreri de rău că am pierdut procesul cu Regionala CFR Timişoara. Este cât se poate de fals! Nu am pierdut niciun proces! Prin şiretlicuri avocăţeşti, cu toată dreptatea şi situaţia dezastruoasă din Gara Petroşani la 27 de ani de la Revoluţie, Tribunalul Timiş a decis că nu am calitatea procesuală activă de a mă judecă cu Regională CFR Timişoara. Doar atât!”, explică Viorel Pascu.

El a subliniat că, aşa cum se arată şi în motivarea Tribunalului Timiş, Regionala CFR Timişoara a recunoscut că a fost sancţionată de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi de Serviciul Medical din cadrul Ministerului Transporturilor şi că i s-a dat termene pentru remedierea deficienţelor. De asemenea,  recunoaşte şi că unele din nemulţumirile exprimate public de fostul ales au fost rezolvate, montându-se trei corpuri de iluminat şi verificându-se instalaţia de sonorizare.

“În nici un document prezentat de Regionala CFR Timişoara nu se precizează nimic de spre apă, toalete, peroane, pavimente, sala de aşteptare sau Halta Lunca Jiului. Mai spune Regionala CFR Timişoara că i s-au aprobat şi alocat sumele necesare pentru începerea serviciilor de proiectare şi a lucrărilor pentru reparaţii, a  clădirii de călători şi a peroanelor, la Staţia CF Călători Petroşani. După 27 de ani, Ministerul Transporturilor, prin Regionala CFR Timişoara, recunoaşte în faţa Tribunalului Timiş, că are sumele de bani, necesare pentru lucrările la Staţia CF Călători Petroşani! Această recunoaştere o consider o victorie a celor doi ani de perseverenţă a demersurilor în instanţă”, a mai spus Pascu.

Numai că, o eroare strecurată în actul de chemare în judecată, în care Viorel Pascu spunea la acel moment că este consilier local, a anulat toate recunoaşterile CFR sau aspectele reliefate, asta pentru că magistraţii au tranşat sec dosarul, arătând că reclamantul nu are calitate procesuală. Acum, Viorel Pascu reia demersurile, tot în sala de judecată, din postura de simplu cetăţean preocupat de ce se întâmplă cu poarta de intrare în urbe.

Viorel Pascu a dat în judecată Compania Națională de Căi Ferate- Regionala CFR Timișoara pentru starea în care a ajuns Gara din Petroșani, dar și Halta din Lunca Jiului. A solicitat ca instanța, prin hotărâre judecătorească, să oblige acestă pârâtă să aducă în Gara Petroșani minimul de servicii publice și siguranța pentru cetățenii Văii Jiului și turiştii care ajung în Vale.

În urmă cu ceva vreme, CFR a demarat lucrările de reabilitare, dar, după câteva mici cârpeli are peroanelor, proiectul a stagnat din nou, aşa că Staţia CFR Petroşani a rămas în aceeaşi stare.

Dată în folosinţă în urmă cu mai bine de 145 de ani, Gara din Petroşani a ajuns, din păcate, o ruină. Responsabilii CFR sau ai Ministerului Trasporturilor doar au promis până acum includerea ei într-un amplu proiect investiţional.

O intenție de reabilitare a gării a existat în trecut, dar nu s-a finalizat. A fost făcută o infuzie serioasă de bani în dotarea clădirii aflate în ruină cu geamuri și uși de tip termopan, dar mai apoi nu s-au mai găsit fonduri și pentru finalizarea investiției.

În cele din urmă, CFR Călători a decis să renunțe la a mai funcționa în clădirea fostei stații, care a fost încuiată. La începutul anului 2011 se anunța că gară va intră în reparații, dar proiectul a fost amânat, pe motiv că este mai costisitor decât se credea inițial.

 

Carmen COSMAN – PREDA

 

Comenteaza

Comenteaza