DISTRIBUIȚI
A avut la dispoziție 4 ani să se redreseze, dar în cele din urmă s-a prăbușit. Edil Urban Petrila trece din insolvență în faliment, după ce contractele încheiate cu administrația publică au fost tot mai puține. Datoriile s-au acumulat, asta deși indicatorii economici de până anul trecut erau pozitivi și dădeau speranță celor de la conducerea societății că lucrurile sunt pe un trend ascendent.
Vasile Costache, directorul firmei de interes local, spune că până anul trecut firma a mers foarte bine. La redresarea ce se anunța au contribuit și contractele încheiate cu Primăria Petrila pentru diverse lucrări. Numai că, în acest an, Ilie Păducel, primar la acel moment al orașului Petrila, a început să diminueze până aproape de zero înțelegerile contractuale cu Edil Urban Petrila.
”În urma analizelor efectuate în această săptămâna cu privire la S.C. Edil Urban Serv S.A, am avut o întâlnire cu administratorul special al acestei societăţi care ne aducea la cunoştinţă că în urmă cu aproximativ o lună şi jumătate au declarat falimentul acestei societăţi din cauza datoriilor de aproximativ 11 miliarde lei vechi strânse în mandatul fostului edil şef. Surprinzător lucru că pe noi nu ne-a informat nimeni despre acest aspect, am aflat în momentul când am făcut verificări cu privire la societate. Mai mult decât atât fostul edil înainte de campania electorală a angajat la această societate pe perioada determinată aproximativ 30 de persoane deşi societatea se află în insolvenţă. Aşa s-au creat cele 2113 locuri de muncă pe care le aducea la cunoştinţă opiniei publice fostul primar în campania electorală”, a precziat viceprimarul orașului Petrila, Dorin Curtean.
Costache confirmă întâlnirea, precum și faptul că falimentul bate la ușa societății din cauza diminuării contractelor.
”Până anul trecut am mers foarte bine. La un moment dat am rămas cu doar vreo patru miliarde de lei. După aceea, încet – încet, lucrările au fost tot mai puţine. Am tot sperat că vor primi lucrări, dar nu am mai reuşit să primim. Pentru o parte dintre ele, cum ar fi curăţări de albii de râuri, abia acum s-a reuşit să se facă toată documentaţia să se dea drumul la ele. Au fost mai multe probleme. Dacă am lua activitatea pe ultimii 4 ani, de când am preluat eu nu am niciun leu datorie. Din contră, ca să putem supravieţui noi am fost obligaţi să cumpărăm câteva utilaje, de exemplu măturătoarele de drum, împreştietor de sare şi nisip,  pluguri pentru activitatea de iarnă, etc, în valoare de 3,5 – 4 miliarde de lei. Dacă nu le-am fi luat, nu puteam continua activitatea. A fost o perioadă către sfârşit, poate ultimul an de mandat, în care lucrările nu am mai fost de aceeaşi amploare ca să pot să acopăr salariile. Un lucru pe care l-am mai făcut şi de care sunt mândru este că din datoria care a fost înainte, la lichidator pe care am intrat noi a fost de 11,8 miliarde. Datoria consta din viramente la salarii. Împreună cu lichidatorul, care a fost de o voinţă rar întâlnită, şi cu judecătorul sindic, am convenit să plătim aceste viramente. Neplătindu-se viramentele cu 4 ani în urmă de a prelua noi, oamenii nu mai prineau decât 20% din vechime la nivel de an. La nivel de 4 ani, practic nu ar mai fi luat nici 10 luni. Şi atunci lichidatorul a  fost de accord să plătim viramentele acelea la salarii, ca să putem să le întregim vechimea la angajaţi. Am plătit toată suma datorată către Finanţe. Şi noi am făcut pe partea noastră am făcut aproape 11 miliarde datorie pe TVA. Societatea a mers foarte bine până prin luna a mai 2015. Chiar acum două zile am avut o analiză a  societăţii, am discutat cu lichidatorul, viceprimar, primar, toţi factorii de decizie”, a explicat directorul Vasile Costache.
De precizat că instanța nu s-a pronunțat încă în privința falimentului de la Edil Urban Petrila. La ultimul termen de judecată, din data de 12 mai, judecătorul sindic a dat un nou termen pentru 17 august, iar până atunci reprezentanții societății trebuie să depună raportul cu propunerea continuării procedurii de reorganizare ori de intrare în faliment.
Angajații societății de interes local, cei cu contracte pe perioadă nedeterminată, ar putea fi puși la adăpost de un potențial șomaj prin înființarea de către CL Petrila a altei societăți cu  obiect de activitate similar. Pentru cei cu contract pe perioadă determinată, situația este însă spinoasă. Pentru o parte, activitatea a încetat chiar de vineri.
Carmen Cosman – Preda
Gazeta de dimineata

Comenteaza

Comenteaza