Regimul alimentar care previne bolile minții

279

Dieta dezechilibrată, stresul, lipsa de somn ajung să-ți afecteze memoria și să te facă vulberabil în fața bolilor minții, în special a Alzheimerului. Anumite alimente ajută la buna funcționare a creierului.

Fibrele și proteine de origine vegetală, de nelipsit

Datorită faptului că glucoza este necesară creierului, alimentele care conțin fibre, cum sunt semințele, cerealele integrale, pastele, fructele uscate, trebuie să fie prezente în meniul zilnic. Fibrele reglează eliberarea de zaharuri în corp, de aceea sunt importante, mai ales într-o dietă care susține sănătatea creierului.

Fibre mai poți procura și din fasole, mazăre, năut. Acestea au și proteine vegetale, motiv pentru care pot înlocui carnea roșie, nerecomandată în acest tip de regim.

În timp ce este indicat să mănânci mai rar carne roșie, pește ai voie cât de des ai posibilitatea. Acizii grași Omega-3 pe care ți-i conferă tipurile de pește ca macroul sau somonul combat instalarea Alzheimerului, susțin sănătatea creierului și scad inflamațiile.

Drojdia de bere previne pierderile de memorie

Motivul pentru care drojdia de bere este recomandată în dieta aceasta este acela că aduce un plus de biotină, cunoscută ca vitamina B8 sau colină, care previne alterarea psihicului și îmbunătățește capacitatea de memorare.

În plus, te protejează de stres, oboseală și ai mare nevoie de ea dacă suferi de hipertensiune, ateroscleroză, colesterol mărit, ciroză hepatică. O mai poți procura din gălbenuș, alune, lactate, sardine, ciuperci, porumb.

de Daniela Purcaru

http://www.click.ro

Comenteaza

Comenteaza