Șoseaua de centură a Petrilei, neutilizabilă, dar cu reparații

224

Folosită doar pe sfert, șoseaua de centură a orașului Petrila este suspusă ”plombărilor”. Deși traficul pe șoseaua de centură a Petrilei, care de fapt nu e decât un drum tehnologic, este unul minim, acesta fiind folosit doar de vreo două familii pe la a căror poartă trece tronsonul respectiv, drumul are nevoie de reparații.

Gropile din drumul tehnologic, formate pe porțiunea ce traversează cartierul petroșănean Bosnea au fost astupate. În craterele formate pe cele circa 300 de metri ale tronsonului dintre DN 66 și trecerea la nivel cu calea ferată ce duce spre partea de drum care traversează perimetrul minei Petrila, au fost astupate cu pietriș.

Reparațiile vin după sezonul de iarnă, în care în acea zonă orcium nu a intrat vreo mașină de deszăpezire și în condițiile în care traficul pe acel tronson sunt este reprezentat de câteva mașini.

Drumul tehnologic al Petrilei, rămâne o investiție fără utilitate. Deși finalizată, centura orașului Petrila este neutilizabilă și mai mereu închisă. La momentul proiectării, nu s-a ținut cont de situația din teren, astfel că acum se caută alte soluții pentru ca drumul să poată fi utilizat.

Nicio mașină nu circulă pe drumul tehnologic al Petrilei. La trecerea la nivel cu calea ferată a drumului ce este paralel cu cursul Jiului de Est este mai mereu pusă bariera, așa că de această investiție profită doar cei care locuiesc în cele câteva case din cartierul Bosnea, unde este și tronsonul de început al drumului.

Reprezentanții Primăriei Petrila spun că au loc mai multe discuții cu primarul din Petroșani, Tiberiu Iacob Ridzi, pentru ca în zona Dărănești să se construiască un sens giratoriu pentru ca șoferii care ies de pe centura oraşului să nu mai fie expuşi pericolului producerii vreunui accident. Dacă se va realiza sensul giratoriu, atunci s-ar putea, dacă şi administrația din Petrila găsește banii necesari, ca pe șoseaua de centură să se toarne și asfalt.

Mai mult,  se ia în calcul ca intrarea pe șoseaua de centură să se facă pe poarta minei, adică se renunță la folosirea unui tronson de circa doi kilometri, cuprinşi între DN 66 (intrarea în cartierul Bosnea) și Strada Minei. Asta și pentru că ieșirea din Bosnea este periculoasă, dar și pentru că pe acest tronson, pe o porțiune importantă, lățimea drumului nu permite rularea în paralel, concomitent, a două autovehicule.

Centura Petrilei a costat undeva la 1,5 milioane de euro, dar nu pentru asfaltare, întrucât soluţia folosită e un fel de macadam și a fost proiectat pentru a ajuta în cazul ecologizării fostei preparații de la mina Petrila. Mașinile de mare tonaj, încărcate cu molozul rezultat din dărâmarea Preparației ar fi trebuit să ajungă la groapa de gunoi a Petrilei folosind drumul ce urmează cursul Jiului. Între timp însă, de la închiderea Preparației și până au început lucrările la drum, s-a închis și groapa de gunoi din oraș. Reprezentanții Primăriei Petrila spuneau că drumul de centură va fi folosit pentru devierea traficului greu.

Mihaela MIHAI

 

Comenteaza

Comenteaza