O persoană angajată în munca intelectuală, nu are întotdeauna o minte suficient de rapidă și flexibilă, indiferent de capacitățile pe care le deține. Chiar dacă te crezi vreun Einstein, uneori, vei simți că nu există om mai prost decât tine.

Dacă te așezi și încerci, pur și simplu, să te observi, vei vedea cât de agitată îți este mintea. Încercarea de a o liniști, doar va înrăutăți situația. Cu o intuiție ascuțită și o minte clară, vei fi capabil să simți momentul prezent – aici și acum. Gândurile vor încetini, conștiința ți se va extinde și vei vedea mult mai multe lucruri decât înainte.

În acest mod, Steve Jobs, a descris efectele meditației biografului său Walter Isaacson.

Analizând ceea ce Isaacson a scris în biografie, meditația pe care Jobs o practica, pare extrem de asemănătoare cu cea a maestrului Yang Jin Ming. Iată cum se desfășoară meditația:

Pasul 1

Așează-te într-un loc retras, liniștit, de preferință pe o suprafață orizontală, pentru a reduce tensiunea din zona spatelui. Încrucișează picioarele și începe să respiri profund.

Pasul 2

Închide ochii și încearcă să-ți urmărești gândurile care îți vin în minte: serviciu, casă, televizor… O banală discuție cu tine însuți, așa numita „minte de maimuță” – care este caracterizată prin multitudinea de gânduri din capul tău. Nu încerca să o oprești, cel puțin nu acum. Doar urmărește cum sari de la un gând la altul. Repetă acest exercițiu de 5 minute, timp de o săptămână.

Pasul 3

Fără să oprești acest flux de gânduri, încearcă să te concentrezi pe „mintea de bou” – acea parte a minții care gândește calm și liniștit, care observă tot ce se întâmplă în jur. Nu judecă, nu caută sensul gândurilor, doar vede și simte. Această parte a minții îți va oferi calmul și liniștea de care ai nevoie, chiar dacă „mintea de maimuță” te va grăbi și te va certa.

Pasul 4

Odată ce începi să cunoști „mintea de bou”, înveți cum să domolești acea avalanșa de idei. Vei descoperi că „mintea de maimuță” nu se mai agită constant, ci se va afla mai mult într-o stare de odihnă și liniște.

Pasul 5

După ce ți-ai liniștit „mintea de maimuță”, concentrează-ți atenția pe „mintea de bou” și respirația îți va deveni mai calmă. Vei simți pe piele atingerea aerului. Ai putea să-ți simți sângele prin vene. Iar când vei deschide ochii, lumea ți se va părea total diferită, ciudată.

Pasul 6

Pentru a ajunge la acest nivel, vei avea nevoie de puțin timp. Dar, dacă faci totul corect, vei fi uimit că nu vei mai simți trecerea timpului.

Există trei mari avantaje ale meditației cu subiectul deplin conștient:

  • Te scapă de stres.
  • Insomnia va ține de domeniul trecut.
  • Vei gândi mai clar și vei începe să apreciezi mai mult ce ți se întâmplă
  • logo-devorbacutine.eu

Comenteaza

Comenteaza